Trinn 11

<tilbake

TRINN 11 – barnets niende leveår – hele planen

Tema for trinnet: Tospråklig og tokulturell oppvekst. Nordiske CODAstemmer.

Skolerelaterte emner: Hvordan skriver barnet ditt norsk? Påvirker de to språkene hverandre og forstår du i så fall hvorfor?

«Hjelp – et hørende barn!»

Hovedmål med KODAdelen: I hvem sine øyne er jeg så spesiell? I mine? I andres? I mors og fars?

Temarelaterte diskusjonsemner: Barnet er fremdeles et barn, men kan reflektere. Hvordan reflekterer barnet rundt sin egen identitet?

Metode: Samtale Forelesning

Til forberedelse: Dialogvideo

Ressurser

Power point trinn 11

Tegninger

Dialogvideo og tekst (passordbeskyttet)

 

Tid: 6 timer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

  • «Hjelp – et hørende barn!»

    Illustrasjoner:
    Karoline Stangvik
    Logo:
    Gudrun Haave

    Prosjektgruppe:
    Torill Solbø Zahl
    Line Beate Tveit
    Torill Ringsø

  • “Hjelp – et hørende barn!”

    Gjennomført av Statped med støtte fra Extrastiftelsen