Trinn 4

<tilbake

“Hjelp – et hørende barn!”
TRINN 4 – Barnets andre leveår – Hele planen

Tema for trinnet: Tospråklig og tokulturell oppvekst. Familieliv

Ved start i barnehage: Observasjon av hvordan barnet bruker tegnspråk i barnehagen. Få oversikt over også denne ferdigheten.

Hovedmål med KODAdelen: Foreldrene er ansvarlige for å tilrettelegge slik at barnas behov skal dekkes. Blir det auditive undertrykt eller kan begge sider stimuleres og respekteres?

Temarelaterte diskusjonsemner: Hvordan er barnet ditt likt deg og forskjellig fra deg? (Ikke personlighet, men hva ulik type sansing gjør med oss)

Metode: Forelesning, dialog / erfaringsutveksling

Til forberedelse: Dialogvideo

Tid: 6 timer

 

Diverse ressurser:

PowerPoint trinn 4

Tegninger

Dialogvideo og tekst (passordbeskyttet)

  • “Hjelp – et hørende barn!”

    Illustrasjoner:
    Karoline Stangvik
    Logo:
    Gudrun Haave

    Prosjektgruppe:
    Torill Solbø Zahl
    Line Beate Tveit
    Torill Ringsø

  • “Hjelp – et hørende barn!”

    Gjennomført av Statped med støtte fra Extrastiftelsen